کلیه مزایا و معایب جرم گیری دندان

۱۷ بازديد

پلاک‌های روی دندان‌ها باعث بوی بد دهان می‌شوند و اگر درمان نشوند، پوسیدگی دندان و انواع بیماری‌های لثه را به دنبال خواهند داشت. پوسته پوسته شدن عمدتا به دو صورت انجام می شود. به صورت دستی و/یا با استفاده از دستگاه اولتراسونیک طراحی شده خاص. هنگامی که برنامه ریزی ریشه به این فرآیند تمیز کردن اساسی اضافه می شود، به این معنی است که یک روش تمیز کردن عمیق توسط دندانپزشک شما انجام می شود. این رژیم با مقیاس بندی اولیه متفاوت است زیرا در بیش از یک قرار ملاقات برنامه ریزی شده انجام می شود. اگر بیماری لثه زود تشخیص داده شود و به ساختارهای زیر خط لثه آسیب نرساند، باید یک تمیز کردن حرفه ای انجام شود. با این حال، اگر پاکت‌های بین لثه و دندان‌های شما خیلی عمیق است، ممکن است به جرم‌گیری و صاف کردن ریشه نیاز باشد.

همچنین غیرعادی نیست که لثه‌های شما خونریزی کمی داشته باشند، اما اگر خونریزی متوقف نشد یا بیش از حد به نظر رسید، فوراً با ما تماس بگیرید. شما دو بار در روز دندان های خود را مسواک می زنید و به طور منظم از نخ دندان استفاده می کنید، بنابراین دندان های شما باید سالم باشند، درست است؟ حتی با وجود عادات بهداشتی عالی در خانه، ممکن است همچنان نیاز به مراجعه به دندانپزشک برای جرم گیری دندان داشته باشید. اما جرم گیری دندان چیست، چه زمانی به آن نیاز دارید و هزینه جرم گیری دندان چقدر است؟ اگر در آن زمان نمی توان دندان دائمی را به دلایل پزشکی کشید، می توان تزئینات را انجام داد.

اگر شرایط شما شدید است، ممکن است به بیش از یک قرار ملاقات نیاز داشته باشید. در صورت تجمع تارتار، التهاب لثه یا پریودنتیت ممکن است به جرم گیری دندان نیاز داشته باشید. در حالی که پلاک را می توان در خانه با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن منظم از بین برد، تارتار را فقط می توان توسط یک دندانپزشک حرفه ای از بین برد.

اگر برای تمیز کردن دندان در برایتون به ما مراجعه کنید، می‌توانیم بهترین دوره درمان را تعیین کنیم و خدمات تخصصی را برای بیماران عصبی ارائه دهیم. در صورت نیاز به ویزیت مجدد، که از قبل توسط دندانپزشک شما تعیین می شود و به وضعیت فعلی دندان ها و لثه ها بستگی دارد، هزینه کلی درمان برای جرم گیری نیز می تواند افزایش یابد. یک ترازو ساده و پولیش توسط یک متخصص بهداشت یا دندانپزشک به طور متوسط ​​حدود 50 پوند هزینه دارد، اما برای جرم گیری عمیق و دبریدمان های ناخالص در بیشتر موارد هزینه های اضافی وجود دارد - بنابراین قیمت ها به راحتی افزایش می یابد. 50 تا 100 پوند قیمت نسبتاً استانداردی برای بسیاری از انواع تمیز کردن دندان است. مطالعه جولای 2015 در مجله انجمن دندانپزشکی آمریکا نشان می دهد که جرم گیری و صاف کردن ریشه برای بیماران مبتلا به پریودنتیت مزمن مفید است. پریودنتیت مزمن از بزرگسالان بالای 30 سال در ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد.

مراقبت های دهان و دندان از بیماری های موضعی و سیستمیک

«صیقل دادن» شامل صاف کردن یک سطح است. "تمیز کردن" شامل حذف مواد زائد و سایر ذرات خارجی از دندان است. پروفیلاکسی دهانی معمولاً به عنوان از بین بردن پلاک، جرم و لکه از سطوح در معرض و در معرض دندان با جرم گیری و پولیش تعریف می شود. روش پروفیلاکسی بر روی دهان سالم برای جلوگیری از بیماری پریودنتال انجام می شود. روش‌هایی که فقط پولیش را انجام می‌دهند، زیبایی محسوب می‌شوند و هیچ ارزش درمانی ندارند. در حالی که بسیاری از بیماران ممکن است پولیش را با پیشگیری از دهان یکی بدانند، این اشتباه است که فرض کنیم پولیش دندان به تنهایی مراقبت های پیشگیرانه از سلامت دهان و دندان است.
مشاهده نمونه ای از بهترین خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی

نکات مراقبت در منزل برای کاهش علائم و تسریع در بهبودی

برای تمیز کردن بین دندان‌ها و بریج، روکش‌ها یا ایمپلنت‌ها، روزانه از نخ دندان استفاده کنید. تنها تاثیر آن حساسیت به سرما و گرما است که ممکن است پس از جرم گیری ایجاد شود. مسواک زدن یکی از مهم ترین مراقبت های بعد از جرم گیری دندان است.

آیا جرم گیری دندان درد دارد؟

بنابراین، خونریزی به طور کلی به عنوان نشانه ای از عفونت فعال دهان پذیرفته می شود. تورم بافت همچنین ممکن است منجر به خواندن عمیق تر در پروب پریودنتال تا 4 میلی متر شود. در عمق 4 میلی متری یا بیشتر، فضای عمودی بین دندان و لثه اطراف به عنوان پاکت پریودنتال شناخته می شود. از آنجایی که مسواک و نخ دندان نمی توانند به ته پاکت لثه به عمق 4 تا 5 میلی متر برسند، باکتری ها در این مکان ها راکد می شوند و این فرصت را دارند که به کلونی های ایجاد کننده بیماری پریودنتال تکثیر شوند.

اگر در مورد سلامت دندان خود نگرانی دارید، حتماً با دندانپزشک خود در مورد اینکه آیا جرم گیری و تمیز کردن دندان برای شما مناسب است یا خیر صحبت کنید. به همین دلیل است که انجام منظم جرم گیری و تمیز کردن دندان بسیار مهم است. جرم گیری در خانه با استفاده از مواد طبیعی نمی تواند جایگزین دندانپزشکی شود. استفاده صحیح از مسواک مناسب، در از بین بردن پلاک های دندانی کاملا موثر است. مطمئن شوید که زمان کافی برای مسواک زدن تمام دندان های خود صرف کرده اید و حداقل دو بار در روز این کار را تکرار کنید. اگر برای مدت طولانی شستشو و مسواک نزنید، پلاک‌ها سفت نمی‌شوند، زیرا حتی پس از مسواک زدن هم از بین نمی‌روند.

نوع دوم و کمتر شایع، ژنژیویت غیرپلاکی است که در اثر عفونت های باکتریایی، ویروسی یا قارچی ایجاد می شود. حساسیت شدید دندان ممکن است شما را وسوسه کند که عادت های منظم مسواک زدن خود را نادیده بگیرید. با استفاده از خمیردندان مخصوص ضد حساسیت حاوی نیترات پتاسیم می توانید عادات خوب خود را بدون درد حفظ کنید. سپس نوبت به شستن دهان می رسد تا تمام پلاک ها و میکروب هایی که ممکن است در دهان آنها پیدا شود از بین برود و پاک شود. از مایع دهانشویه شامل فلوراید برای شستن دهان استفاده می شود. فلوراید یک ماده محافظ است که می تواند مقاومت دندان ها را در برابر پوسیدگی افزایش دهد.

تجربه آسان به جلو، دیمیتری دندانپزشک و جنی بهداشتگر هر دو به همراه سایر کارکنان در مطب فوق العاده هستند و همیشه به من احساس راحتی می کنند. من به تازگی اولین معاینه 6 ماهه خود را با او انجام دادم و از اینکه بررسی وضعیت دندان هایم بسیار کامل بود راضی بودم. توصیه‌های مفیدی در مورد نحوه نگهداری دندان‌هایم در شرایط خوب و آنچه که ممکن است از نظر مشکلات با گذشت زمان انتظار داشته باشم ارائه شد.

برای درمان طرف دیگر دهانتان به قرار ملاقات دیگری نیاز دارید. پزشک در ویزیت های بعدی، پاکت های اطراف بافت لثه شما را اندازه گیری می کند. اگر پاکت‌ها کوچک‌تر نشوند، ممکن است جراحی پریودنتال مورد نیاز باشد.

در حالی که خمیر دندان سفید کننده می تواند به کاهش میزان لکه کمک کند، فقط یک مقیاس حرفه ای و تمیز کردن لبخند شما را درخشان می کند. هنگامی که یک دندانپزشک فرآیند جرم گیری دندان را برای کودکان آغاز می کند، متوجه می شود که چقدر به بهداشت دهان و دندان توجه شده است. هنگامی که اولین دندان های شیری در دهان کودک رشد کرد، جرم گیری باید شروع شود. همان مراحل و رویه‌هایی که برای بزرگسالان استفاده می‌شود برای کودکان نیز تکرار می‌شود و هیچ تفاوت خاصی بین آنها وجود ندارد.

انجمن روانپزشکی آمریکا دنتوفوبیا را به عنوان یک اختلال فوبی خاص، که نوعی اختلال اضطرابی است، می شناسد. مراجعه به یک متخصص سلامت روان می تواند به شما در غلبه بر این ترس کمک کند. آنها می توانند اقداماتی را انجام دهند تا به شما کمک کنند احساس راحتی بیشتری داشته باشید تا مراقبت های دندانی مورد نیاز خود را دریافت کنید. لثه های شما ممکن است به طور موقت پس از عمل متورم و حساس شده باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد